سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحولات مصر در اخبار و روایات آخرالزمان ( آیا ظهور نزدیک است ؟ )1

بررسی تحولات مصر با دیدگاه روایات عصر ظهور
کشته شدن حاکم مصر توسط مردم در فاصله بسیار بسیار نزدیک به ظهور
ورود نیروهای خارجی به مصر با هدف جلوگیری از حرکت مردمی
تداوم حرکت اسلامی مصر و استقبال مردم این سرزمین از امام زمان(عج) در هنگام ظهور 

اوضاع ملتهب مصر و خروش انقلابی ملت بزرگ این سرزمین بر علیه مزدوران شیطان بزرگ ما را بر آن داشت تا نگاهی به تحولات جاری در مصر و بررسی انطباق آن با روایات عصر ظهور داشته باشیم  .

مصر کشوری بزرگ با جمعیتی 75 میلیونی ، یکی از کشورهای مهم خاورمیانه و شمال آفریقا به حساب می آید ، وجود علمای طراز اول اهل سنت در الازهر مصر ، موقعیت سوق الجیشی آن و پل ارتباطی میان سه قاره آسیا ، اروپا و آفریقا ، همسایگی با رژیم صهیونیستی و علل دیگر مصر را بعنوان کشوری مهم و اثرگذار در معادلات منطقه ای و جهانی مطرح نموده است .  

ائمه اطهار(ع) نیز با بیان روایات متعددی به ترسیم اوضاع مصر در عصر ظهور پرداخته اند که از اهمیت این کشور در تحولات عصر ظهور خبر می دهد.

با نگاه به روایات عصر ظهور چنین برداشت می شود که مصر در عصر ظهور شاهد چند واقعه مهم خواهد بود  

-1 التهاب و درگیری سراسری در مصر و حرکت مردم بر علیه حاکمان این کشور

-2 کشته شدن حاکم مصر به دست مردم

-3 ورود نیروهای خارجی به مصر

-4 وجود حرکت اسلامی در مصر و استقبال از امام زمان(عج) در هنگام ظهور


-1 
التهاب و درگیری سراسری در این کشور و حرکت مردم بر علیه حاکمان

روایات متعددی که از اوضاع مصر در عصر ظهور خبر می دهند  ، اوضاع  این کشور مهم را در آستانه ظهور ملتهب و همراه با درگیری و جنگ گزارش می دهند  .
البته بنابر روایات بخشی از این التهابات و درگیریها داخلی بوده و قیام مردم بر علیه حاکمان را نشان می دهند از آنجائیکه که حاکم مصر در آستانه ظهور بدست مردم مصر کشته می شود و با کشته شدن او حوادث شدت می یابد می توان نتیجه گرفت که آغاز تحولات مصر منشا داخلی دارد هرچند در ادامه پای نیروهای خارجی نیز به این سرزمین باز می شود  .
امنیت از مصر رخت برمی بندد و نظام آن از هم می پاشد نسخه خطی ابن حماد ص 78

(حکومت ) مصر چون سرگین شتر از هم می پاشد  . نسخه خطی ابن حماد ص 78

مصر همانند بصره خرد و نابود خواهد شد الفتن لابن حماد ج 1/ص292

این روایات جملگی نشان دهنده وجود درگیری و التهاب و عدم امنیت در مصر در آستانه ظهور است  .

-2 کشته شدن حاکم مصر


یکی دیگر از تحولات مهم مصر در آستانه ظهور کشته شدن حاکم این کشور می باشد که حداقل در سه روایت ذکر گردیده است  .

« اهـل مـصـر سادات(حاکمان) خـود را مـى کـشـنـد  »  بشارت الاسلام ص   176

« پیش از ظهور قائم (عج) فرمانروای شام و مصر کشته می شوند   ...»
الملاحم و الفتن ص ??  ، بشاره الاسلام ص ???

« هنگامی که مردم مصر زمامدار خود را بکشند و پرچم های " قیس و عرب" وارد مصر گردد و در آن متمرکز شود   » الزام الناصب ص 185 ، بشاره الاسلام ص 175 و 192

روایات نشان میدهند که در آستانه ظهور حاکم مصر به دست مردم این سرزمین کشته خواهد شد ، این واقعه همزمان با چنین رویدادی در منطقه شام می باشد.
اندکی پس از قتل این حاکم پرچم های دیگری وارد مصر می شود که بر طبق روایات بر ضد حرکت مردمی مصر بوده و تلاش دارند تا حرکت مردمی را سرکوب نمایند اما اینکه تا چه حد موفق خواهند شد ، مشخص نیست.
با توجه به اینکه دو روایت از سه روایت مذکور کشته شدن حاکم مصر را منسوب به مردم این کشور می دانند می توان نتیجه گرفت که کشته شدن این حاکم بدنبال حرکت و خیزش مردمی می باشد و نه در حادثه ای اتفاقی( مانند قتل عبدالله پادشاه عربستان و یا در تسویه حسابهای فردی و جناحی ) و یا بدون پشتوانه و بدون حرکت سراسری مردمی ، بلکه قتل این حاکم در ادامه حرکت مردمی سرزمین مصر می باشد فلذا روایات شریف کشته شدن این حاکم در آستانه ظهور را توسط مردم دانسته اند.

نکته دیگری که وجود دارد این است که برخی در گذشته مصداق حاکمی که در آستانه ظهور کشته خواهد شد را " انور سادات " رئیس جمهور خائن مصر می دانستند که از قضا دارای نام سادات نیز بوده است ، هرچند محققینی مانند علامه کورانی مخالف این نظریه هستند و بیان می دارند که " سادات " در این روایت اسم خاص نیست و نمی توان گفت به صورت قطع این حاکم مقتول مصر در روایات همان سادات بوده است ، البته هیچ منعی وجود دارد که مصداق آن حاکم کشته شده هم انور سادات باشد و هم حاکم دیگری که در آستانه ظهور کشته خواهد شد هرچند احتمال قوی تر این است که این حاکمی که در آستانه ظهور کشته خواهد شد نمی تواند انور سادات باشد زیرا این قتل در فاصله زمانی بسیار نزدیک به ظهور و متصل به آن رخ خواهد داد فلذا انطباق آن بر سادات سخت است.

همچنین روایت بیان می دارد که بعد از کشته شدن حاکم مصر پرچم های " قیس و عرب " که نویسندگان محترم کتابهای عصر ظهور و یوم الخلاص آنها را همان لشگر مغرب و بربر می دانند ، مصر را اشغال خواهند نمود (که بعد از مرگ سادات چنین چیزی واقع نشد) ، بنابر این با توجه به اینکه با آشکار شدن بسیاری از نشانه های ظهور ، ظهور بسیار نزدیک است ، این احتمال که حاکم مذکور " حسنی مبارک" رهبر مزدور مصر باشد ، بسیار زیاد بوده و قریب به یقین است.

محققین اعتقاد دارند که تحولات بزرگ مصر در سال ظهور رخ خواهد داد و از حرکت مردمی تا کشته شدن حاکم مصر و ورود نیروهای خارجی به این کشور که همزمان با آغاز فتنه سفیانی می باشد بیش از یک سال طول نخواهد کشید فلذا تمام این نشانه ها از این امر حکایت دارد که حاکمی مصری که در آستانه ظهور به قتل می رسد همان حسنی مبارک خواهد بود ان شاالله که با کشته شدن او تحولات مصر سرعت و شدت بیشتری می یابد.



[ یکشنبه 89/12/22 ] [ 3:50 عصر ] [ حمید گلزار ]

دیگر امکانات


بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 213832