سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نظر ابن تیمیه و وهابیها در مورد امام زمان(عج) در اعتراض به شیعه

طرح شبهه:

ابن تیمیه ، بزرگ تئوریسین وهابیون در رابطه با حضرت ولی عصر مدعی است :

1-حضرت در سرداب غائب شده و شیعیان دم در سرداب منتظر او هستند

ومن حماقتهم أیضا أنهم یجعلون للمنتظر عدة مشاهد ینتظرونه فیها کالسرداب الذی بسامراء الذی یزعمون أنه غاب فیه ، ومشاهد أخر ...

منهاج السنة ، ج1 ، ص44 .

یکی از حماقت‌های شیعیان این است که برای حضرت مهدی سلام الله علیه تعدادی از مشاهد و ساختمان‌هایی را قرار داده‌اند ؛ مثل سرداب سامرا و منتظر هستند . 

2- در جایی دیگر می گوید:

وقد یقیمون هناک دابة - إما بغلة وإما فرسا وإما غیر ذلک - لیرکبها إذا خرج .

شیعیان همواره در دم سرداب یک قاطری یا یک اسبی را زین شده آماده کرده‌اند تا امام زمان از سرداب بیرون بیاید و سوار او بشود و شمشیری هم آماده کرده‌اند که در خدمت حضرت مهدی باشند .

همین حرف را بعضی از وهابیون معاصر و آن‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند و از اساتید دانشگاه‌ها و ایدئولوک‌های وهابی به شمار می‌روند ، همین عبارت ابن تیمیه را تکرار می‌کنند .

- مثلاً در کتاب فرق معاصره ، ج1 ، ص208 ، مصطفی حلمی در نظام الخلافه ، ص267 ، محمد علی الجندی در نظریة الإمامة ، ص38 و ...

محمد بن عبد الوهاب ، ص33 و 34 نکته‌ای را می‌گوید که بسیار مضحک است ایشان می‌گوید :

إن سبب جمع الرافضة بین الظهرین والمغربین هو انهم ینتظرون القائم المخفی فی السرداب لیقتدوا به فیأخرون الظهر الی العصر الی قریب غروب الشمس .

علت این که شیعه‌ها نماز ظهر و عصر را با هم می‌خوانند ، این است که در کنار سرداب منتظر هستند تا امام زمان ظهور کند تا نماز ظهر و عصر را به امام زمان اقتداء کنند . می‌بییند که ساعت یک ظهور نکرد ، ساعت دو و سه ... وقتی دیدند که نماز قضاء می‌شود ، فوراً نماز ظهر و عصر را می‌خوانند و باهم می‌خوانند . دو باره نماز مغرب و عشاء را تأخیر می‌اندازند تا بلکه امام زمان بیاید و به او اقتداء کنند . وقتی تا نیمه‌های شب دیدند که حضرت مهدی ظهور نکرد و لذا مغرب و عشاء را با هم می‌خوانند .

-همین عبارت ابن تییمه و محمد عبد الوهاب را ناصر العمر در کتاب الشیعة بین الأمس والیوم ، ص25 تکرار می‌کند .

-حتی جالب این است که احسان الهی ظهیر می‌گوید که بعضی از شیعیان نماز نمی‌خوانند و آن را ترک می‌کنند ؛ چون می‌ترسند که اگر مشغول نماز شدند ، آقا امام زمان بیاید ظهور کند و این‌ها چند دقیقه دیر به حضرت برسند . می‌گوید :

و فی اثناء مرابتتهم لا یصلون خشیتأ أن یخرج وهم فی الصلاة .فرق معاصره ، ج1 ، ص208 .

آن‌هایی که نماز نمی‌خوانند ؛ می‌ترسند یک مرتبه امام زمان ظهور کند و آن‌ها مشغول نماز باشند .

 خلاصه :مجموعاً نظر ابن تیمیه و محمد بن عبد الوهاب و علمای معاصر وهابی این است که اولاً آقا حضرت مهدی در سرداب غائب شده است و ثانیاً شیعیان منتظر ظهور حضرت از سرداب هستند . اسبی و شتری آن‌جا می‌برند و منتظر حضرت هستند و نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء را با هم می‌خوانند ...

پاسخ:

تعبیری که از امام سجاد (ع) آمده است که می‌فرماید :

الحمد لله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء .الإنتصار ، العاملی ، ج2 ، ص26 و ...

سپاس‌خدای منان را که دشمنان ما را از احمق‌ترین انسان‌ها قرار داده است .

اولاً سرداب مقدسه برای شیعه قداست دارد و مکان پاکی است ؛ چون محل زندگی آقا امام هادی ، امام عسکری و آقا ولی عصر علیهما السلام و محل عبادت آن بزرگوار بوده است .

ثانیا این که آقا امام زمان در آن‌جا غائب شده باشد ، هیچ عالم شیعی و حتی جاهل شیعی هم به این اعتراف ندارد .

ثالثا آن‌چه که ما در این باره می‌بینیم ، فقط علمای اهل سنت آن را آورده‌اند . خود آقایان شبهه را مطرح کرده‌اند و طبق همان شبهه  شروع کرده‌اند علیه شیعه حمله کردن . آقایان خودشان بریده‌اند و خودشان دوخته‌اند و خودشان هم همین قضیه را مای? هجمه علیه شیعه قرار داده‌اند . مثلاً می‌بینیم که ابن خلدون همین عبارت را در مقدمه‌اش ، ص352 دارد . بحث سرداب را پیش می‌کشد . ابن خلکان همین تعبیر را وفیات الأعیان ، ج1 ، ص372 دارد . ولی در کتاب های شیعه آقایان می‌توانند مراجعه کنند به کتاب معجم احادیث المهدی ، ج1 ، ص 364 بالاتر از پنجاه از شیعه و سنی ایشان نقل کرده است که محل ظهور حضرت مهدی نه سامرا است و نه کربلا و نه سرداب است ؛ بلکه محل ظهور حضرت در مکه و بین رکن و مقام است .

جالب این است که خود جناب احمد بن حنبل در مسندش ، ج6 ، ص316 و ابن داود در سننش ، ج4 ،‌ ص107 و ابن أبی شیبه در ج15 ، المصنف ، ص45 احائیث آورده‌اند بر این که ظهور و قیام حضرت مهدی در مکه کنار بیت الله الحرام و بین رکن و مقام است .



[ یکشنبه 90/9/27 ] [ 12:10 عصر ] [ حمید گلزار ]

دیگر امکانات


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 213688