سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نظر وهابیون سلفی در مورد امام زمان(عج) چیست؟

فرقه وهابیت درباره مهدویت رفتار تناقض آمیزی دارد. این فرقه از یک طرف بر اصل اندیشه مهدویت صحه می گذارد و آن را از اصول مسلًم اسلامی می داند، چنان که ابن تیمیه (که وهابیت بسیاری از آموزه های خود را از او اخذ کرده است)، به ظهور مهدی اعتقاد دارد. او در کتاب منهاج السنه النبویه ، پس از نقل چندین حدیث درباره مهدویت می گوید: «احادیثی که با آن بر ظهور مهدی احتجاج می شود، کاملا صحیح است که ابوداود ترمذی ، احمد و دیگران از حدیث ابن مسعود و غیره روایت کرده اند ... به نظر ما مهدی موعود از اولاد حسن بن علی است، همان طور که در حدیث منقول از علی بن ابیطالب نقل شده است». (منهاج السنه ، جلد 4 ، ص 211) . برای اثبات جایگاه مهدویت واعتقادی بودن آن از منظر اهل سنت، به پاسخ رابطة العالم الاسلامی، مرکز مهم دینی وهابی‌ها، به پرسش یک مسلمان سنی از اهالی کنیا دربارة «جایگاه مهدی منتظر، زمان ظهور، مکانی که حضرت ظهور می‌فرماید و مسائل دیگر مهدویت» اشاره می‌کنیم  ادامه مطلب...

[ شنبه 91/4/10 ] [ 10:38 صبح ] [ حمید گلزار ]

محبان مهدی ، او خواهد آمد

به راستی چقدر این سخن امام زمان ( عجل الله فرجه ) دلنواز است که « انا غیر مهملین لمراعاتکم و لا ناسین لذکرکم »

و چقدر ندای آن حضرت در کنار خانه ی خدا دلنشین و گوشنواز خواهد بود آن لحظه که بر دیوار کعبه تکیه می کند و ندا می زند « الا یا اهل العالم انا بقیة الله »

آیا می شود که گوشها و دیده های به گناه عادت کرده ی ما هم جمال زیبای مولا را ببیند و صدای دلنوازش را بشنود و حرف ما در آن روز تنها یک جمله باشد « سمعنا و اطعنا »

به امید آن روز



[ شنبه 91/4/10 ] [ 10:28 صبح ] [ حمید گلزار ]

تشخیص و تطبیق نشانههای ظهور

در سال‌های اخیر، ادعاهای دروغین در حوزة مهدویت بسیار گسترش یافته است و هر از چند گاه از یکی از کشورهای اسلامی، اعم از ایران، عراق، بحرین، مصر، عربستان و... کسی برمی‌خیزد و با این ادعا که سیّد حسنی، سیّد خراسانی، یمانی، نمایندة مخصوص امام زمان(ع) یا حتی خود مهدی موعود است، جمعی بی‌اطلاع را با خود همراه و آتش فتنه‌ای جدید را برپا می‌کند.

در چنین فضایی به طور طبیعی برای بسیاری این پرسش مطرح می‌شود که چگونه می‌توانیم مهدی موعود(ع) را از مدعیان دروغین بازشناسیم؟ آیا راهی برای جلوگیری از تشخیص‌ها و تطبیق‌های نادرست وجود دارد؟ آیا اساساً ظهور امام مهدی(ع) و رویدادهای پیش از آن به حدی روشن است که مردم در مورد آن دچار هیچ گونه تردید و سردرگمی نشوند؟

برای یافتن پاسخ پرسش‌های یاد شده توجه به چند نکته ضروری است: 
ادامه مطلب...

[ شنبه 91/4/10 ] [ 10:18 صبح ] [ حمید گلزار ]

پاسخ به شبهات مطروحه درباره مسجد مقدس جمکران - آیت الله مکارم

سؤال:  

حضور مبارک حضرت آیة الله العظمى مکارم شیرازى(دام ظله العالى)

با اهداء سلام و تحیت;

حضرتعالى سابقاً در معرفى مسجد جمکران مطالب ارزنده اى فرموده اید، خیل عاشقان امام زمان(علیه السلام)مصرانه درخواست دارند، معرفى جامعتر و بیشترى درباره این کانون بزرگ دینى بفرمایید تا هرگونه ابهام و وسوسه ناآگاهان را برطرف سازد.

جواب:

لازم مى دانم قبل از ورود به اصل بحث، مقدمه کوتاهى عرض کنم و آن اینکه: ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/2/31 ] [ 2:1 عصر ] [ حمید گلزار ]

دیگر امکانات


بازدید امروز: 30
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 213840